S-au împlinit mai bine de 6 luni de cât am decis să fac content writing pe cont propriu. Sigur, cine mi-a urmărit parcursul, știe că la bază sunt jurnalistă, iar după aproximativ 7 ani petrecuți prin diferite redacții, mi-am dat seama că cel mai mult îmi place să creez povești frumoase. Așa a început drumul meu spre marketing online. Pe vremea aceea nu știam cu exactitate ce înseamnă să prestezi servicii de copywriting sau servicii content marketing. De altfel, aveam să aflu, mult mai târziu, că între „copy” și „content” există o diferență.
Despre începuturile în digital marketing
Ai dat click pe acest articol deoarece vrei să afli cum poți deveni mai productiv atunci când lucrezi de acasă. Nu sunt eu expertă în domeniu, dar mi-am propus să împărtășesc cu tine câteva trucuri care, în ceea ce mă privește, funcționează perfect. Și pentru că îmi doresc să îți prezint cât mai concret aceste mici ,,trucuri”, trebuie să vorbim puțin despre începuturi. Eu am făcut cunoștință cu lumea marketingului digital în toamna anului 2021. Aveam un CV bogat în ceea ce privește parcursul meu în presa locală, dar îmi doream ceva mai mult de la viață și nu o să mint…cele mai multe motive guvernau în jurul situației financiare. Drept urmare, am aplicat încă din 2020 sau chiar 2019 (nu mai știu exact) la o corporație pentru un post care nu avea nici cea mai mică legătură cu abilitățile mele. Motivația? Îmi vor vedea CV-ul, iar când vor avea nevoie de cineva care să scrie fain, mă vor chema la un interviu. Zis și făcut. M-am angajat în corporație și făceam primii pași spre content marketing, doar că… După 6 luni simțeam că șefa mea bătea puțin pasul pe loc, iar eu îmi doream atât de mult să depășim măcar linia de start. Am găsit între timp o agenție de digital marketing, am demisionat din viața de corporatistă și m-am angajat în locul în care aveam să învăț tot ceea ce știu azi. Lucrurile mergeau din ce în ce mai bine, începusem să iau și proiecte de scriere articole pe cont propriu, iar după un an, în timp ce discutam cu un client, mi-am dat seama că aș putea să fac același lucru fără un angajator. Aici începe distracția! M-am trezit acasă, cu destul de mult proiecte pentru cineva care făcea primii pași pe cont propriu. Cum îmi gestionez timpul? Cum fac să nu rezist tentației de a mai petrece câteva minute în fața televizorului?
Cum reușesc să fiu productivă atunci când lucrez de acasă
Eu sunt genul acela de om care preferă să scrie atunci când ploua, cu o lumânărică aprinsă pe birou, cu muzică în surdină și o cafea dulce. Un pic prea boemă pentru a lucra în corporație, așa-i? În orice caz, prima lună a fost cea mai grea pentru că mă confruntam cu un soi de emoții care îmi furau puterea de concentrare. În linii mari, simțeam că am creierul pus pe pauză și mă gândeam doar la scurtele perioade în care am făcut work from home în pandemie, iar eu eram printre singurii angajați care aveau rezultate mult mai bune atunci când scriau din confortul propriei case (pat mai exact, nu aveam birou la acea vreme). Am început treptat să mă deprind, iar azi îți pot spune care sunt cele mai importante 5 trucuri pe care eu le aplic zilnic pentru a crește productivitatea. Iată care sunt acestea:
-
- Îmi prioritizez sarcinile – Fiecare zi de lucru începe cu 10 – 15 minute de conectare, timp în care îmi stabilesc task-urile. Încep dimineața cu sarcinile mai grele sau mai solicitante și termin ziua cu cele mai ușoare sau, în general, cu articolele despre care îmi face plăcere să scriu. Cauți o colaborare pentru redactare articole? Atunci, nu ezita să mă contactezi!
-
- Folosesc pixul și agenda – Chiar dacă trăim în era digitalizării, iar meseria mea mă face să petrec mai mult timp cu laptopul decât cu soțul, pixul și agenda sunt ca un fel de terapie pentru mine. În primul rând, agenda și calendarul mă ajută să fiu punctuală și să-mi respect termenele limită sau întâlnirile. Apoi, îmi place să tai fiecare sarcină îndeplinită cu o line subțire. E o senzație tare faină!
-
- Îmi stabilesc propriile termene limită – În general, colaboratorii mei sunt agenții, iar oamenii care se ocupă de guideline-urile articolelor știu că eu, în calitate de freelancer, am și alte colaborări sau task-uri de rezolvat, ceea ce înseamnă că primesc deadline-uri rezonabile din partea lor. Cu toate acestea, îmi place să îmi impun propriile termene limită, cu 2 sau chiar 3 zile înainte de data stabilită de ei. În felul acesta evit să lucrez cu stres și creez o fereastră pentru eventualele modificări sau neclarități.
-
- Profit de timpii morți – Pentru că ofer servicii de content writing din confortul propriei case, am învățat să profit de ,,timpii morți” pentru a lucra în avans. Concret? Se întâmplă ca soțul meu să mai lucreze în weekend-uri. Atunci prefer să lucrez în avans decât să lenevesc pe canapea. De ce spun în avans? Pentru că, pe parcursul lunii, mai apar diferite apeluri și întâlniri care ar putea să-mi modifice imaginea generală a calendarului.
-
- Sărbătoresc fiecare reușită – Încă de când am început acest drum, am sărbătorit fiecare reușită. Nu am ajuns pe culmile succesului, deci nu se pune problema de excursii la Paris și nici măcar de o pereche nouă de cizme, dar o masa în oraș, o zi liberă sau chiar o a doua cafea sună bine atunci când găsesc un nou colaborator.
Ai nevoie de cineva care se pricepe la cuvinte și are o relație bună cu limba română? Atunci, te rog, nu ezita să fii noul meu motiv de a bea două latte macchiato într-o singură zi! ☕
Mă găsești la: anamaria.spiridon97@gmail.com


Ma surprinzi placut de fiecare data ! Sunt mandra de tine ! 👏👏♥️